T-series

Hur fungerar Tregrens smarta köksträdgårdar?

Vår smarta köksträdgård är ett hydroponiskt system designat för inomhusbruk och i köksträdgården har du perfekta odlingsförhållanden för de olika växtarterna som möjliggörs av Smart Gardener-applikationen och Active Growing Technology™. Tack vare dessa teknologier växer dina växter 3 gånger snabbare. Active Growing Technology™ ger näringsrikt, syrerikt vatten till växternas rötter, växtbelysning med det optimala ljusspektrumet vilket är en viktig faktor för tillväxt samt innovativ användning av näringsämnen. Smart Gardener appen styr och justerar allt så att idealiska förhållanden skapas för de olika växterna.


Vad är skillnaden mellan T3, T6 och T12 köksträdgårdar?

Den enda skillnaden är storleken. T3 är en köksträdgård för små kök och hushåll. T6 är den vanligaste storleken och är designad för en familj som använder örter i sin matlagning. T12 är den stora för dig som använder mycket grönt till vardags.

Hur många plantor får jag plats med i min T3/T6/T12?

T3 rymmer 3-6 krukor/frökapslar beroende på storlek. T6 rymmer 6-12 krukor/frökapslar beroende på storlek. T12 rymmer 12-24 krukor/frökapslar beroende på storlek.


Vilken typ av belysning används i Tregrens smarta köksträdgårdar?

Belysningen är en specialdesignad LED-belysning med optimalt spektrum för växter. Det efterliknar middagsljus vid midsommar. Den skiljer sig från de flesta växtlampor på marknaden eftersom vi har blandat in mer gult ljus för att göra belysningen behaglig för det mänskliga ögat.

Hur länge räcker vattnet tills jag måste tillsätta mer?

Allt från 3 dagar till 21 dagar. När du börjar med frön behöver du inte tillsätta vatten under de första 2-3 veckorna. När du har fullvuxna plantor måste du lägga till vatten oftare. Hur ofta beror på vilka växter du odlar. Smart Gardener appen påminner dig när du ska lägga till mer vatten.

Hur ofta behöver jag byta vatten?

Vi rekommenderar att du byter vatten var tredje vecka. Genom att göra detta säkerställer du att växterna har rätt mängd näringsämnen och att vattnet är fräsht.

Hur ofta behöver jag tillföra näringsämnen?

Näringsämnen ska tillsättas var tredje vecka samtidigt du byter vatten.

Varför måste jag byta vatten?

Genom att byta vatten regelbundet säkerställer du optimal tillväxt av växterna eftersom det är viktigt att ha färskt vatten med rätt pH hela tiden.

Varför behöver jag lägga till näringsämnen?

Näringsämnen är nyckeln till tillväxt, genom att ha rätt näring för växterna säkerställer du en kraftig och snabb tillväxt. Näringsämnena påverkar växternas smak och välmående.

Vad händer om jag inte har en smart telefon, kan jag fortfarande använda min smarta köksträdgård?

Du kan använda Tregrens smarta köksträdgård utan applikation eftersom varje trädgård är förinstallerad med Smart Default-programmet. Det enda du behöver göra är att koppla in din köksträdgård och tillsätta vatten.

Hur rengör jag pumpen?

Pumpen kan rengöras genom att ta bort gallret framför pumpen. Efter detta kan du ta bort locket som justerar vattenflödet. Nu kan du se propellern. Ta ut propellern, skölj den under vatten och sätt tillbaka delarna i omvänd ordning.

Vad är energiförbrukningen för T3/T6/T12?

Lampans och pumpens effekt är 5,5 watt. Om T3 eller T6 är på kontinuerligt (24/7) är den månatliga energiförbrukningen ca. 4 kWh dvs 1 euro beroende på ditt elavtal. För T12 är energiförbrukningen dubbelt så stor.

Vilken är livslängden för växtbelysningen?

Livslängden förväntas vara mellan 3-5 år. Reservdelar finns på www.tregren.se.

Vad är pumpens livslängd?

Livslängden förväntas vara mellan 3-5 år. Reservdelar finns på www.tregren.se.

Min pump slutade fungera, vad ska jag göra?

Om du har rengjort pumpen ordentligt enligt beskrivningen ovan kan det bli nödvändigt att starta om trädgården. Du gör detta genom att ta ut strömkällan från köksträdgården 6 gånger i rad med strömmen ut minst 2 sekunder varje gång. Efter detta ska lampan blinka. Du måste också välja programmet igen för trädgården om du har appen i bruk.

Din kundvagn är tom

Villkor

Beställningen
I webbutiken på store.tregren.com, kan alla konsumenter, som är över 18 år, i Sverige och andra europeiska länder, göra sina köp. Du behöver inte registrera dig för att beställa.

Priser
Produktens pris syns vid produktinformationen och är i beställningsskedet angivet i Euro. Priset inkluderar moms med 24%. Vi förbehåller oss rätten till prisförändringar.

Betalningsalternativ
Varorna och dess fraktkostander betalas i samband med beställningen. Du kan betala med följande betalkort: Visa, MasterCard och Visa Electron. Nätbetalningstjänsten sköts av Finlands Nätbetalning. Se till att ha dina användaruppgifter för din bank till hands. Beställningen och betalningen sker tryggt med en SLL-skyddad anslutning.

Leveranssätt och -kostnader
Leveranstid
Vi levererar varorna till dig med DHL. Paketen levereras direkt till dig med DHL nästa kvälls tjänst. Om paketleveransen av någon anledning försenas, informerar vi dig om detta så snabbt som möjligt. OBS! På grund av korona kan leveranstiden ta 3-5 dagar hittils. Under Juli och jultiden är leveranstiden 14 dagar.

Om paketen inte kan levereras och den skickas till oss i retur har vi rätt att ta ut en avgift för fraktkostnader från dig.

Leverans med hemkörning 5,9 € till beställningar mindre än 89 Eur i Finland. Fraktfitt för beställningar över 89 Eur. 

Leverans till andra länder i Europa 14,9€ till beställningar mindre än 89 Eur. Fraktfitt för beställningar över 89 Eur med GLS.

Leverans utanför Europa 25 Eur.

Leverans till Åland med Postnord, kostnaden 5,9Eur till beställningar mindre än 89 Eur. Fraktfritt för beställningar över 89 Eur.

Produktens retur- och bytesrätt
Du har 14 dagars bytes- och returrätt på alla våra varor enligt Sveriges konsumentskyddslag. Varan ska returneras oanvänd i sin originalförpackning.
Returadress:
Tregren / 3Gren Oy
Maininkitie 6
02320 ESPOO, FINLAND

Enligt konsumentskyddslagen återbetalar vi det betalade butikspriset till dig. Om den returnerade varan är köpt med nätbetlaning, återbetalas pengarna endast till beställarens bankkonto. Om köpet är gjort med kreditkort, återbetalas summan antingen till kreditkortet eller till ditt bankkonto.
När du vill byta vara återbetalas eventuell mellanskillnad i bytet. Vi återbetalar den överblivna summan, om den returnerade varan har större värde än den nya varan eller varorna, som du beställt. Återbetalningen sker senast 30 dagar efter att den returnerade varan ankommit oss. Vi ber dig  ta kontakt med vår kundtjänst förran returnering via e-post på info@tregren.com.

Fel eller defekt vara
Om du har fått en felleverans eller om den levererade varan är defekt eller skadad, ta genast kontakt med vår kundtjänst, antingen via e-post på info@tregren.com.

Att ångra ett köp
Om du vill ångra din beställning och varan ännu inte har skickats iväg för transport, ta kontakt med vår kundtjänst för att avbeställa. Om paketet redan gått till transport, returnerar du det genom att följa våra returanvisningar.

Registerinformation
Registerägare:
Tregen / 3Gren Oy
Maininkitie 6
02320 ESPOO, FINLAND

Registrets namn:
3Gren Oy kundregister

Ansvarig för registerärenden:
Markus Nilsson
markus.nilsson@tregren.com

Registret används till skötsel av kundrelationen mellan Tregren / 3Gren Oy och deras kunder. Alltså till fakturering, kundbrev och information.

Registerinnehåll:
Kontaktinformation; namn, adress, e-post och telefonnummer
Kundens beställningshistoria

Utlämning av uppgifter:
Personuppgifter lämnas aldrig till utomstående