COVID-19 update - We are operating as normal and doing our best to serve you

The COVID-19 virus impacts every person, every town, every nation and every business around the world. This is why we feel it's important to share some of the steps we're taking at Tregren to keep things running as normal as possible for you, so you can carry on making orders and receiving your deliveries.

The coronavirus impacts every person, every town, every nation and every business around the world. Being self-sufficient is something that is puzzling many of us. This is probably the reason why we have seen a spike in the demand of our kitchen gardens. The Tregren team is doing everything to ensure that your deliveries will arrive fast and swiftly. Our production and logistics are working normally and un-interrupted, so there are products to be order and delivered.

Our deliveries are taken care of by DHL and they are operating normally to ensure that your products will be delivered in time.

In short:

  • we deliver our products by DHL to your door, so there is no need to get out.
  • deliveries of all our kitchen gardens are FREE of CHARGE in Europe as long as the COVID-19 crisis is on
  • our production is running normally and we are able to match the increased demand.
  • our customer service is working normally, so don’t hesitate to contact us at info@tregren.com

We're going to carry on doing the best we can to serve you at all times. We hope you carry on taking care of yourself, whether you're social distancing, in self-isolation, or just trying to act more responsibly.

In these times it’s important to continue to be your best self, stay connected, stay responsible, act with kindness and wash your hands.

Let’s keep the gardens prospering!

Best regards,

Markus “MaCCa” Nilsson
CEO & Founder
Tregren

Dela detta

Din kundvagn är tom

Villkor

Beställningen
I webbutiken på store.tregren.com, kan alla konsumenter, som är över 18 år, i Sverige och andra europeiska länder, göra sina köp. Du behöver inte registrera dig för att beställa.

Priser
Produktens pris syns vid produktinformationen och är i beställningsskedet angivet i Euro. Priset inkluderar moms med 24%. Vi förbehåller oss rätten till prisförändringar.

Betalningsalternativ
Varorna och dess fraktkostander betalas i samband med beställningen. Du kan betala med följande betalkort: Visa, MasterCard och Visa Electron. Nätbetalningstjänsten sköts av Finlands Nätbetalning. Se till att ha dina användaruppgifter för din bank till hands. Beställningen och betalningen sker tryggt med en SLL-skyddad anslutning.

Leveranssätt och -kostnader
Leveranstid
Vi levererar varorna till dig med DHL. Paketen levereras direkt till dig med DHL nästa kvälls tjänst. Om paketleveransen av någon anledning försenas, informerar vi dig om detta så snabbt som möjligt. OBS! På grund av korona kan leveranstiden ta 3-5 dagar hittils. Under Juli och jultiden är leveranstiden 14 dagar.

Om paketen inte kan levereras och den skickas till oss i retur har vi rätt att ta ut en avgift för fraktkostnader från dig.

Leverans kostnaden är 6,9 € till beställningar mindre än 109,90 Eur i Finland. Fraktfitt för beställningar över 109,90 Eur. 

Leverans till andra länder i Europa 9,9€ till beställningar mindre än 109,90 Eur. Fraktfitt för beställningar över 109,90 Eur med GLS.

Leverans till Åland med Postnord, kostnaden 6,9Eur till beställningar mindre än 109,90 Eur. Fraktfritt för beställningar över 109,90 Eur.

Produktens retur- och bytesrätt
Du har 14 dagars bytes- och returrätt på alla våra varor enligt Sveriges konsumentskyddslag. Varan ska returneras oanvänd i sin originalförpackning.
Returadress:
UAB Artilux NMF
Tilžės g. 227A
76200 Šiauliai, Lithuania

Enligt konsumentskyddslagen återbetalar vi det betalade butikspriset till dig. Om den returnerade varan är köpt med nätbetlaning, återbetalas pengarna endast till beställarens bankkonto. Om köpet är gjort med kreditkort, återbetalas summan antingen till kreditkortet eller till ditt bankkonto.
När du vill byta vara återbetalas eventuell mellanskillnad i bytet. Vi återbetalar den överblivna summan, om den returnerade varan har större värde än den nya varan eller varorna, som du beställt. Återbetalningen sker senast 30 dagar efter att den returnerade varan ankommit oss. Vi ber dig  ta kontakt med vår kundtjänst förran returnering via e-post på info@tregren.com.

Fel eller defekt vara
Om du har fått en felleverans eller om den levererade varan är defekt eller skadad, ta genast kontakt med vår kundtjänst, antingen via e-post på info@tregren.com.

Att ångra ett köp
Om du vill ångra din beställning och varan ännu inte har skickats iväg för transport, ta kontakt med vår kundtjänst för att avbeställa. Om paketet redan gått till transport, returnerar du det genom att följa våra returanvisningar.

Registerinformation
Registerägare:
UAB Artilux NMF
Tilžės g. 227A
76200 Šiauliai, Lithuania

Registrets namn:
3Gren Oy kundregister

Ansvarig för registerärenden:


Registret används till skötsel av kundrelationen mellan Tregren / 3Gren Oy och deras kunder. Alltså till fakturering, kundbrev och information.

Registerinnehåll:
Kontaktinformation; namn, adress, e-post och telefonnummer
Kundens beställningshistoria

Utlämning av uppgifter:
Personuppgifter lämnas aldrig till utomstående